American Football Forum Forum Indeks American Football Forum
Et forum for seriøs diskussion af Amerikansk Football

FAQFAQ   SøgSøg   Tilmeldte brugereTilmeldte brugere   GrupperGrupper   TilmeldTilmeld 
 ProfilProfil   Login for at vise private beskederLogin for at vise private beskeder   LoginLogin 
NEWS:
Krisemøde

Skriv nyt emne   Besvar indlægget    American Football Forum Forum Indeks -> Tampa Bay Buccaneers  
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
Bucsgirl

Indmeldt: 29. dec 2006
Geografisk sted: Randers

IndlægSkrevet: Tirs okt 06, 2009 2:21 am    Emne: Krisemøde Besvar, med citat

Det er for sent til at jeg vil komme med det store oplæg lige nu, men jeg synes det er på tide vi får lidt gang i Bucs forummet igen.

Og til at starte med vil jeg egentlig gerne høre folks holdning til det der foregår med holdet for tiden. Er der stadig håb for fremtiden, og hvor lang tid skal der gå før man kan begynde at vurdere Raheems evner som head coach. Og hvor meget af skylden skal Glazers have for tilsyneladende at køre Bucs under et meget stramt budget, langt under lønloftet? Hvordan er det gået indtil videre med Dominicks offseason beslutninger. Og hvilke spillere bør følge Nugent på vej ud af døren efter sæsonen og hvem er det fremtidens hold skal bygges op omkring.

Prøver selv at svare på nogen af spørgsmålene indenfor et par dage. (og hvis der er nogen der skulle læse med herinde og har nogen meninger set udefra vil jeg da også gerne læse dem).
Tampa Bay Buccaneers

Indmeldt: 25. mar 2007
Geografisk sted: Tåsinge

IndlægSkrevet: Tirs okt 06, 2009 2:35 pm    Emne: Besvar, med citat

Jeg mener det er for sygt nice at vi har fået Josh Johnson ind , virkelig en spiller jeg her ventet på ville komme ind , og han leverede da også på første kast , selvom resten af kampen ikke var super god , men syntes klart han skal have en chance resten af sæsonen .

Jeg mener at det er ved at være tid at vi får brugt noget af al den caproom vi har , den ligger bare og ikke bliver brugt , noget skal bruges på at forlænge med Ruud (har ikke lige et overblik over om der er andre der er ved at udløbe) og så skal vi have hentet noget hjælpe til det D , det er ynkeligt at se på , nu må vi se hvordan det går når Tanard kommer tilbage , men vi skal have noget hjælp i alle kæder , Talib var et beast i Redskins kampen , men resten ser sku ikke godt ud , Allen skal væk fra saftey , hader ham .

Jeg syntes ikke vi skal begynde at se på om Raheem skal ud allerede , men det er klart at han måske ville have været bedre at have på D-kordinator , men syntes stadig han skal have chancen mere end én sæson .

Og vi er mere end enige om at Nugent skal smutte , og det er gerne lige med det samme , han er satme ringe , er det for sent at hente Matt Bryant ind igen ? Wink

Vi må også til at indse at Clayton skal tage sig gevaldigt sammen , ellers er det sku ved at være for sent .

Indmeldt: 01. maj 2007
Geografisk sted: Århus

IndlægSkrevet: Tirs okt 06, 2009 5:21 pm    Emne: Besvar, med citat

Dejligt at se at de har taget konsekvensen af det dårlige spil fra Nugent og fået Andrus ind.

Han er godt nok uprøvet på NFL Niveau, men på nuværende tidspunkt synes jeg at det allerede er på tide at kigge frem af og se hvem der kan være langsigtede løsninger.

Af andre spillere der burde blive sparket laaaangt væk synes jeg Sims står først i køren. manden er bare ikke god nok længere!! Bates startede med at sige at han passede perfekt ind i hans scheme, men det må vidst udelukkende være ud fra de fysiske mål at det er vurderet for manden er talentløs!

Men jeg har til forskel fra mange amerikanske fans den opfattelse at holdet flytter sig i den rigtige retning.. Vores LB'er er efter min mening ved at udvikle sig til vores stærkeste kæde på D og da både Black og Hayes er meget unge, virker det til at vi nu har noget at bygge på... hvis vi samtidig formår at få en smule mere pass rush fra de forreste 4 så synes jeg ikke det ser så sort ud... Vores coverage har til tider set katastrofale ud, men jeg har stadig tillid til at sabby, tanard jackson, talib og Mack kan være fremtiden( Nægter at tro på at barber er at finde på rosteren næste sæson).. det skal dog siges at hvis de bruger et højt pick næste år på en CB så kommer der ingen klager herfra:) Men en DE eller DT er klart højest på min liste..

Mht. Josh Johnson er jeg ALL IN... Leftwich var ikke løsningen og jeg tror ikke på at det hjælper at sætte Freeman ind og ødelægge hans psyke med 12 nederlag i træk.. samtidig viste JJ lovende takter og med udtalserne fra holdkammeraterne om at de har fuld tillid til ham og at han styre huddlen rigtig godt så tror jeg på at han kan styre det her offence frem til producere mere end vi bucs fans har været vant til i mange år.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Bucsgirl

IndlægSkrevet: Fre okt 09, 2009 4:16 pm    Emne: Besvar, med citat

Så fik jeg sat lidt gang i en blog igen og de to første indlæg kommer til at handle om Bucs, så i stedet for at gentage mig selv alt for meget kopierer jeg bare indlægget herind og håber det er i orden det er på engelsk:

4 games into the new era of the Tampa Bay Buccaneers it is time to take a look at what has happened over the past 10 months and what the future looks like.

Let me start by saying that even though I have been a supporter of the Gruden/Allen regime all the way, I didn’t have a problem with them getting fired. It was probably about time. That being said I wasn’t happy about how long it took to make the announcement and even more unhappy about the way Morris got the job. You just don’t see a coach with only a couple of years of experience as a position coach and no experience as an NFL coordinator get handed a head coaching job without even interviewing for it and without interviewing anybody else for the job. Especially not with people like Shanahan on the market.

In this post I will look at the most important people in Bucs management, Raheem Morris, Mark Dominik and the Glazers and how they have performed so far this year.

Raheem Morris

I won’t be too hard on him for being 0-4 because there is simply not enough talent on the team to be competitive with the tough schedule we have this year. But he has seemed to be in way over his head at times. Maybe he is a little too much of a player’s coach. We have seen a few more disciplinary issues this offseason than in most years and on the field there have been a lot of missed tackles, penalties and blown assignments. Those issues aren’t about talent but about being focused and disciplined on the field. There will always be problems with a young
team but strong coaching can help a lot.

Then there was the whole Jagodzinski fiasco. I can understand and appreciate why he was fired based on some of the reports that came out afterwards, and it’s fine that Morris isn’t afraid to correct a mistake. But to me that doesn’t take away from the fact that he made a huge mistake in hiring Jagz in the first place.

And finally I’m not so sure it’s a good idea to be calling out individual players as much as he does in every single interview, especially not without directing a whole lot of blame on himself. Some players might respond to it but others, like Kellen Winslow won’t take it. After the Redskins loss the first reports about problems in the locker room have been surfacing, not surprisingly mainly from Winslow and Clayton. The mood of the locker room throughout the rest of the season, where we can expect a lot more losing, is going to be really interesting to follow and possibly more important for Raheem’s future than the win-loss record.

No matter what though, I don’t see him getting less than two seasons. Especially not as long as the Glazers are still paying Gruden as well.

Mark Dominik
His offseaseon seems to be looking worse each week. I don’t believe that it is necessary to rebuild by getting rid of almost every single veteran on a team, epseically when the backups are no way near ready to take over. You should be able to rebuild gradually over time through the draft and by cutting expensive players as soon as they are over the hill. However, although I didn’t like all the cuts at first, when you look at them one by one I don’t have a problem with the cuts that where made in February. I would have liked to keep Buchanon though.

But the real problem for Dominik, are the people he has signed. Pretty much all of his biggest and most expensive signings are turning into big time busts. Kellen Winslow is having problems with Raheem, Michael Clayton is not even close to living up to the big contract he got, Ward is doing alright but they just announced yesterday that Cadillac will become the team’s feature back, Mike Nugent shouldn’t have made it out of camp and is finally gone four weeks too late, in the meantime class act Matt Bryant was run out of town, Angelo Crowell is on IR, Byron Leftwich is carrying a clipboard and McCown took his new big signing bonus with him to Jacksonville.

It is too early to judge the draft but there is no doubt a lot depends on how Freeman develops. And Barrett Ruud can not be allowed to enter free agency.

The Glazers

The Buccaneers and Manchester United are two separate companies with their own independent budgets and financing. So I don’t completely believe that Manchester has anything to do with the Bucs being $30 mio. under the cap. But no matter what the reason is there is no excuse. Sure when you have a young team you are trying to build on you will have some room to award contract extensions to the core players later on and sign a few upgrades, but $30 mio. is a lot more than you will ever need. Let’s be honest, this team lacks talent in several positions and even with playing time and experience they won’t magically turn into great players who are good enough to start on a competitive NFL team. They will need to bring in some upgrades and depth and there is no reason they couldn’t have spent more money this past offseason on young, good players they could make part of the future of the team. During and before camp we were rumored to be interested in just about any free agent wide receiver out there, and we sure could use some depth at that position. But nothing ever happened. Ideally you build through the draft but with only about 7 picks a year and a whole team to re-stock they have to dip into the younger guys in free agency as well. Then again, looking at Dominik’s record for signing players this offseason, we might be better off just keeping the money in the bank.

Since I don’t live in Tampa I’m not affected by the rise in ticket prices and I haven’t had to pay for the stadium through taxes, so the Glazers apparent attempt to turn the Bucs into a cash cow like the former Devil Rays only affects me in the way that I hate seing my team perform this bad. I can only imagine how frustrating it must be for the people who have spend thousands of dollars on the team throughout the year to see the Glazers put it in their pockets.

It hasn’t been this bad in previous years though and we do have a pretty
serious financial crisis going on and a CBA that is running out so I still want to see what they do in regard to the cap for the next year or two before I’m ready to compare them to Culverhouse and run them out of town.

Overall there is plenty of blame to go around for the bad start to the season, including to the previous regime. In order for the future to start looking bright Raheem will have to grow up and learn on the job real quick before he loses the locker room. The Glazers need to allow the team to spend more money on salaries next season and Dominik will have to evaluate what went wrong with the previous signings and avoid making these mistakes again. I’ll try and be patient and see how things turn out for the rest of the season. Although I don’t like a lot of what we have seen the first four weeks there is still plenty of games left for some of the players and especially Morris to prove that I have been wrong about them. Dominik will have to wait till the offseason. And I sure hope that I am wrong and will happily acknowledge if it turns out that I am. But at this point I can’t help but wonder if there are any of the teams left on the schedule that we can actually beat.

In the next installment of the blog I will take a look at the players currently on the team and what the future looks like for them and for the team overall.
Tampa Bay Buccaneers

Indmeldt: 28. apr 2007

IndlægSkrevet: Lør okt 10, 2009 12:51 pm    Emne: Besvar, med citat

Helt enig i at der er mange off-season moves der virker meget underlige. Sims er jo bare ikke pengene værd og har ikke bidraget med synderligt meget, og Clayton har jo indtil videre ikke retfærdiggjort sin store kontrakt.

For mig har der kun været få lyspunkter ved den her sæson: Cadillac er kommet fantastisk tilbage, vores LB-kæde med Black, Ruud og specielt Hayes har imponeret mig, Talib viser at han har talentet til at være en #1 CB i ligaen, Sabby viser potentialet i glimt og så er Donald Penn ved at udvikle sig til en meget pålidelig LT.

For mig at se er det egentlig ok at vi ikke brugte de store summer i den forrige off-season, men det er helt nødvendigt at vi bliver mere aggressive i den næste. Der skal simpelthen forlænges med Ruud og Penn!
Tilbage til toppen
Batash

IndlægSkrevet: Ons okt 14, 2009 1:25 am    Emne: Besvar, med citat

Nu har de skrevet en kontrakt med figure, som jeg ser som et desperat forsøg på at virke konsekvente i forhold til det dårlige reciever spil mod Skins... Det eneste man har at sige til det er: Byg nu videre...

Jeg ved godt bucs fans forventer forandring asap, men er det ikke bare at give efter for fansene at hive nye spillere ind...
Ja Clayton og Bryant tabte nogle catches, men det følger med i football.. jeg har aldrig været fan af Clayton, men manden viste glimt af sit talent i første kamp og bør ikke svines til pga. et par dårlige kampe( lig dertil at der er skiftef QB) og Bryant har ikke været 100% siden sidste sæson.. så jeg forstår ikke hvorfor alle går sådan amok!!

Hvis man ser på den offensive side af bolden, bør det da være vores rungame der bør få kritik... i preseason fik vores RB's en masse ros og blev nærmest fremstillet som ustoppelige, men siden week 1 har alle formået at lukke ned for dem... så derfor, hvorfor giver alle skylden til vores receivere når vores RB ikke gør det godt nok???

Alt i alt mener jeg ikke det er spillererne's skyld, men nærmere trænerne som simpelthen laver for mange fejl når det kommer til spil kaldene...
De giver vores momentum væk alt for ofte og med den psyke der er på holdet er det (og det her må i hænge mig op på) HJERNEDØDT at gå på en 4 og 2!!!

Ved godt Raheem gerne vil have optur, men konservativ football kan også vinde kampe og den måde han kalder spillende på er grotesk taget hans football hold taget i betragtnng.
Tilbage til toppen
sunepede
Tampa Bay Buccaneers

Indmeldt: 28. apr 2007

IndlægSkrevet: Ons okt 14, 2009 9:03 am    Emne: Besvar, med citat

Jeg kan sagtens forstå at folk er endog meget kritiske overfor Clayton, men den kritik er nok ligeså meget rettet mod front office. Clayton har en god sæson som rookie, men siden da leverer han stort set intet udover masser af drops og bliver som konsekvens heraf ikke brugt meget i de senere år under Gruden.

Selvom man ikke har fået meget produktion fra Clayton, resigner man ham alligevel over 5 år med 10 mio. garanteret - og udover een god kamp har man fået præcis den samme Michael Clayton som før, nemlig den Michael Clayton der fører NFL i dropped passes. Hvis man dertil lægger den noget underlige "the check is in the bank"-kommentar, ja så er det da let at forstå at mange Bucs-fans ser sig onde på ham.

Vi lider helt vildt under Faine's skade og det er mere end noget andet årsagen til vores haltende running game, tror jeg. Håber virkelig han er tilbage i næste uge så vi kan få Mahan langt væk fra starting lineup igen. Men netop fordi vi har svært ved at løbe, må man da regne med at vores WRs i det mindste gør deres arbejde - og det har de ikke gjort.

Og så er jeg helt enig i at Raheem bliver nødt til at tage de points vi kan få og ikke gå efter så mange 4th downs. Kan godt være vi har en rookie kicker, men hvis ikke man mener han er i stand til at sparke FGs indenfor 50 yards, hvorfor så overhovedet signe ham?
Tilbage til toppen
Bucsgirl

IndlægSkrevet: Ons okt 14, 2009 11:45 am    Emne: Besvar, med citat

Jeg kan også sagtens forstå kritiken af Clayton. Det er jo ikke kun et par kampe det har været galt, men flere sæsoner. Dallas kampen var eneste undtagelse i meget længe og der er altså ingen undskyldninger for at føre ligaen i drops. Specielt ikke som et tidligere 1. runde pick, der netop har fået en ny stor kontrakt. Tror Raheem fortryder lidt den kommentar han lavede efter uge 1, hvor han udfordrede journalisterne til at finde noget dårligt at skrive om Clayton. Og hvis i ikke har set de seneste udtalelser fra ham, der har fået fans til at fare op for anden gang i år, første var sidste uge hvor han forlangte at få flere bolde, så er hele udtalelsen her:

Citat:
When asked his reaction to critical fans who point to the team’s decision to re-sign him to a five-year, $26 million contract, Clayton accepted there would be some. But he doesn’t agree with them.

“I ain’t worried about that,” he said. “People who say stuff, they’re not out there on the field. Nobody who writes (stuff) or says (stuff) can say anything about a player because they’re not on the field. It’s real serious out there. That’s why I don’t pay any attention to that stuff because the mentality is that you make up for it and you come back and catch the next one. I mean, regardless of what they say, the check is in the bank. That’s not changing. It’s about this team right now. Nothing can break that or make me feel bad or worry because somebody’s talking about me in the paper. We just have to keep our heads.”

Clayton har aldrig været bange for at brokke sig til pressen og det er ingen hemmelighed at han var en af de spillere, der havde problemer med Gruden de sidste par år og også fortalte pressen det et par gange. Men nu er folk begyndt at se at der nok var en grund til at han ikke blev brugt mere og at problemet lå hos Clayton selv.

Ser man hans første drop mod Eagles er det også et tilfælde hvor det ser ud som om han ikke forsøger specielt hårdt at gribe bolden. Den var fint placeret af Josh, men i stedet for at strække begge hænder helt ud og kæmpe for den fik han kun lige løftet den ene arm og rørt bolden.

Jeg vil ikke blive overrasket hvis der bliver buhet af Clayton til næste gang, selv før han dropper første bold.

Og til sidst vil jeg give o-line langt det meste af skylden for at løbespillet ikke fungerer. Jeg har længe været nervøs for at den er lettere overvurderet og det er i hvert fald sikkert i år at vores o-line er tyndere besat end i årevis. Linien har set rigtig skidt ud siden Faine blev skadet og kan tildeles meget af skylden både for at løbespillet ikke fungerer, og at Josh Johnson starter i stedet for Leftwich da han har benene til at kunne håndtere at blive jagtet på de fleste plays. Cadillac, Ward og Graham ser jeg stadig som en rigtig stærk trio.

IndlægSkrevet: Ons nov 04, 2009 8:10 pm    Emne: Besvar, med citat

Nu har Bucs forum aldrig været kendt for sit positive indhold, men i flere uger nu har det været mere negativt end jeg nogensinde har set det før og hver uge kommer der nye historier frem de kan tage fat i.

Seneste historie handler om hvordan Raheem havde planlagt bye week: Not much practice for Bucs

Der er lidt usikkerhed om præcist hvornår og hvor længe Freeman var hjemme i Kansas. Selvom jeg da også helst så at han arbejdede 12 timer hver dag på at blive klar, så kan jeg nu ikke have så meget imod at han lige tager hjem en dag eller to i løbet af bye week og kommer lidt væk fra det hele. Det må være op til ham selv og trænerne at vurdere hvad der hjælper ham mest. Men at de kun skulle have haft 2½ times træning over en periode på 12 dage virker helt absurd. Det er jo ikke fordi vi har gamle spillere, der kan playbooken bagfra og forfra og har masser af erfaring, der har bedst af at hvile kroppen lidt. Fint nok at give dem den en forlænget weekend fri i bye week, men vel ikke hele ugen.

Og så er der kommet lidt ud omkring London turen. Om aftenen efter kampen var spillet havde spillerne været ude og spise og en del af dem kom først tilbage til hotellet efter curfew. Ifølger denne artikel har Duemig senere raporteret at det førte til en konfrontation mellem Morris og, hvem ellers, Talib, hvor Talib skulle have bandet af Morris. Selvom den her artikel nu handler om at Morris ikke mener det er alvorligt, så læg mærke til at han ikke benægter Duemigs historie, han mener bare ikke der er noget galt i det:

Citat:
Morris didn't say profanities weren't uttered during the Oct. 25 incident with Talib, who was not made available for comment Tuesday.

"We've used swear words to each other every day,'' Morris said. "I wouldn't necessarily call it disrespect. That's talk on the football field. It's a form of communication. He (Talib) has always been as respectful as can be to a coach. Has he had some issues? Yes, there's no doubt about it. We've got to control that. We have to help him get better.''

Nu kan profanities dække over utrolig mange ting og det er svært at vide hvad der præcist er blevet sagt, men jeg har en fornemmelse af at de fleste NFL head coaches ikke ville finde sig at deres spillere brugte den slags sprog mod dem.
Administrator

Geografisk sted: Outer Nørrebronx

IndlægSkrevet: Tirs dec 29, 2009 10:00 pm    Emne: Besvar, med citat

The Tampa Bay Buccaneers have reached out to former Super Bowl-winning coach Bill Cowher about possibly coaching the team in 2010, according to Jason La Canfora of NFL.com.

Den store stygge off-season nærmer sig for rigtig mange hold, og dermed god dag til rygte-sæsonen.

Hvad tror Bucs-folk ? Snakken har ellers typisk været på Bill til Panthers...

Vinder af rookieligaen 2010/11
Tilbage til toppen
Stubber
Tampa Bay Buccaneers

Indmeldt: 25. mar 2007
Geografisk sted: Tåsinge

IndlægSkrevet: Tirs dec 29, 2009 11:18 pm    Emne: Besvar, med citat

Håber så latterligt meget at vi får Bill , så kam Morris komme ned som DC hvor han burde være . Det ville være det perfekte scenarie i mit hovede.

IndlægSkrevet: Tirs dec 29, 2009 11:41 pm    Emne: Besvar, med citat

Desværre er den nyhed et par dage gammel og bl.a. Tampa Tribune er siden kommet med udmeldinger om at de er helt sikre på det ikke er rigtigt. Andre har dog også sagt der kunne være noget om snakket, men det er svært at vide hvor meget der er i det.

Et eller andet sted er jeg bange for at Raheem sikrede sig endnu en sæson med sejren over Saints. Lynch kommenterede sidste kamp og sagde han havde snakket med Glazer brødrene og han mente at de gerne ville se nogen fremskridt, men at hvis det skete ville de også være tålmodige.

På nuværende tidspunkt er eneste grund til at man snakker om et trænerskifte i Tampa at der er nogen store navne ledige på markedet, som det vil være dumt ikke i det mindste at snakke med. Det har været et meget turbulent år og der er ingen tvivl om at Raheem fik en rolle han på ingen måde var klar til. Men han må også have lært en del i år og når man nu har ham på plads og han kender holdet og muligvis har en plan for hvad han vil med det næste år, så kan man lige så godt give ham chancen og se hvad der kommer ud af det. Det skal heller ikke ende som i Oakland hvor man skifter head coach hvert år. Worst case scenario er så bare at man finder ud af at Raheem ikke er god nok og man så står næste år og skal finde en ny træner og ikke har folk som Shanahan og Cowher at vælge imellem og jeg tror det er derfor man eventuelt kontakter dem nu hvis Glazers har den mindste interesse i dem.

IndlægSkrevet: Ons dec 30, 2009 12:16 pm    Emne: Besvar, med citat

Jeg Håber på ingen måde vi skifter træner!!
Ja det ville være lækkert med Cowher som coach, men det ville også betyde nye systemer og med henblik på at vi valgte freeman sidste år og at han er begyndt at fatte vores offense ser jeg det som unødigt at ændre system nu og ødelægge hans udvikling( bare se hvad nye systemer gjorde ved Alex Smith).

Samtidig er jeg ekstremt begejstret over den måde vores D# har spillet siden Morris tog over og med den lille smule talent der er på holdet synes jeg han har fået det optimale ud af det.. offensivt set går det lidt sløvt, men jeg er optimist og håber at en ny WR i draften plus en Freeman med mere erfarring kan få Offence op i gear..

Alt i alt synes jeg ihvertfald at det er for dumt ikke at give dem et år mere, især med henblik på at han har spillernes støtte og at de faktisk har spillet ok football de sidste par uger...
Tilbage til toppen
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    American Football Forum Forum Indeks -> Tampa Bay Buccaneers Alle tidspunkter er GMT + 1 (CET/Europa)
Side 1 af 1

Gå til:  
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum