American Football Forum Forum Indeks American Football Forum
Et forum for seriøs diskussion af Amerikansk Football

FAQFAQ   SøgSøg   Tilmeldte brugereTilmeldte brugere   GrupperGrupper   TilmeldTilmeld 
 ProfilProfil   Login for at vise private beskederLogin for at vise private beskeder   LoginLogin 
NEWS:
Kan Rodgers blive for dyr?

Skriv nyt emne   Besvar indlægget    American Football Forum Forum Indeks -> Green Bay Packers  
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
bojoerge
Green Bay Packers

Indmeldt: 10. apr 2007

IndlægSkrevet: Søn nov 13, 2011 9:51 pm    Emne: Kan Rodgers blive for dyr? Besvar, med citat

Siden sæsonstart har jeg set diverse bloggers og kommentatorer været ude og mene Aaron Rodgers har en for lille kontrakt i forhold til det spil han leverer og at Packers inden sæsonstart næste år, bør forlænge hans kontrakt og bringe hans kontrakt op til markedsværdi.

Rodgers er på kontrakt til og med 2014 og bliver i kontraktperioden betalt i gennemsnit 11 mio dollars om året. Til sammenligning så får Peyton Manning (hvis han altså nogensinde kommer til at spille på den kontrakt) og Tom Brady et årligt gennemsnit på 18 mio dollars i deres kontrakter. Jeg er ikke i tvivl om at Rodgers i dag har den samme markedsværdi som Manning og Brady

Jeg kan bare ikke lade være at spekulere på om 18 mio om året er for meget for en spiller set i forhold til en samlet Salary Cap på ca. 120 mio. Han løn ville svare til 15% af den samlede cap, i et system, hvor cappen ikke vil vokse med samme hast som vi har været vant til.

Min spekulation går på, om så mange penge til een spiller, vil kunne forhindre Packers i at sammensætte et konkurrencedygtigt hold, hvor vi er i stand til at resigne de af vores egne spillere, der gør en forskel.

Hvad synes I? Kan vi risikere en situation, hvor vi betaler Rodgers det han er værd, men reelt sætter holdet i en situation, hvor holdet ikke kan konkurrere?
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
chris h

Indmeldt: 25. mar 2007

IndlægSkrevet: Søn nov 13, 2011 10:31 pm    Emne: Besvar, med citat

Nej vi kan ikke betale for mange penge for Rodgers - han er GB suverænt vigtigste spiller og lige i øjeblikket NFL's bedste på den absolut vigtigste position, se bare hvor ringe Colts er i år uden Manning!

Desuden virker Rodgers i forskellige interview som en spiller der godt ved han kommer til at tjene boksen, men som også er interesseret i at holde sammen på det nuværende angreb, hvorfor han ikke sætter stolen for døren foreløbig
bojoerge
Green Bay Packers

IndlægSkrevet: Man nov 14, 2011 1:10 am    Emne: Besvar, med citat

chris h skrev:
Nej vi kan ikke betale for mange penge for Rodgers - han er GB suverænt vigtigste spiller og lige i øjeblikket NFL's bedste på den absolut vigtigste position, se bare hvor ringe Colts er i år uden Manning!

Desuden virker Rodgers i forskellige interview som en spiller der godt ved han kommer til at tjene boksen, men som også er interesseret i at holde sammen på det nuværende angreb, hvorfor han ikke sætter stolen for døren foreløbig

Hele min spekulation stammer faktisk fra det meltdown som Colts gennemlever.Hos Colts har de valgt at betale Manning dyrt i mange år. Når der er cap er det en evig prioritering, så Colts har alt andet lige måtte lade talent gå, for at kunne betale Manning. Der er sikkert flere faktorer der spiller ind hos Colts i år, men jeg mener ikke man kan udelukke, at der er sket en umærkelig udsultning i talentmassen, som så først giver udslag i år.

Jeg synes også at Rodgers har opført sig eksemplarisk angående sin kontrakt, men presset fra kommentatorer og andre meningsdannere, kan blive så stort, at Packers kan føle sig presset til en kontrakt, der ikke er fornuftig.
Tilbage til toppen
ATC
Green Bay Packers

Indmeldt: 29. dec 2006

IndlægSkrevet: Man nov 14, 2011 1:24 am    Emne: Besvar, med citat

Men lige præcis Mannings kontrakt var jo skruet sammen så de år hvor der var hul i cappen fik han mange penge.
Er jeg ikke i tvivl om at TT og ARod også nok skal finde ud. ARod har min. 2 kontrakter tilbage, og ved derfor godt at han nok skal få sine penge og vil ikke kræve fuld payment virker det som om
Tilbage til toppen
bojoerge
Green Bay Packers

IndlægSkrevet: Man nov 14, 2011 11:27 am    Emne: Besvar, med citat

ATC skrev:
Men lige præcis Mannings kontrakt var jo skruet sammen så de år hvor der var hul i cappen fik han mange penge.
Er jeg ikke i tvivl om at TT og ARod også nok skal finde ud. ARod har min. 2 kontrakter tilbage, og ved derfor godt at han nok skal få sine penge og vil ikke kræve fuld payment virker det som om

Angående Mannings kontrakt:
Kan du forklare mig, hvordan man kan cap-planlægge mere end blot et par år frem i tiden? Derefter kan de umuligt vide, hvor mange spillere på rookie kontrakter, der skal have store forlængelser og hvor mange veteraner, der skal have deres tredie kontrakt?

Jeg er overhoved ikke i tvivl om, at Packers på et tidspunkt forlænger Rodgers kontrakt. Mit gæt er så, at man laver en "livstids-kontrakt" på måske 6 - 8 måske endda 10 år. Det årlige cap-hit i den kontrakt vil blive sindsygt vigtigt. Hvis det blvier for højt, så kan Packers blive nød til at lade folk gå, som vi ellers ville resigne. Lidt ligesom i 2005 hvor vi måtte lade Rivera,Wahle og Sharper gå.
Tilbage til toppen
ATC
Green Bay Packers

Indmeldt: 29. dec 2006

IndlægSkrevet: Man nov 14, 2011 12:48 pm    Emne: Besvar, med citat

først og fremmest kan de fleste penge lægges der hvor cappen ikke er tæt - kunne være i år, hvor vi har en del penge tilbage.
Planlægningen sker naturligvis også udenom Mannings kontrakt - de år han får meget får de andre ikke så meget, var jo faktisk endnu nemmere dengang hvor selv rookie kontrakter også selv kunne bestemmes
Tilbage til toppen
chess
Green Bay Packers

Indmeldt: 26. mar 2007
Geografisk sted: Frederiksberg

IndlægSkrevet: Man nov 14, 2011 1:13 pm    Emne: Besvar, med citat

som jeg ser det handler colts nedgang om, at de simpelthen ikke drafter godt nok snarere end at de mangler cap til at forlænge med FA's. Hvis man bare kigger på deres historik for førsterundevalg, så har den været nærmest katastrofal i mange år. Donald Brown? Getouttahere

Ud over at være bedre til at drafte, så stoler jeg generelt på TT i personelsammenhænge og hans evne til at håndtere salary cappen. Når vi er i stand til at finde kvalitetsstartere på draftens andendag og blandt UFA's, så kan man komme langt

"I smoke. If this bothers anyone, I recommend you look around the world in which we live, and … I don't know, shut your fucking mouth?"

-Bill Hicks
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked MSN Messenger
nunobow

Geografisk sted: Odense V

IndlægSkrevet: Man nov 14, 2011 1:16 pm    Emne: Besvar, med citat

chess skrev:
som jeg ser det handler colts nedgang om, at de simpelthen ikke drafter godt nok snarere end at de mangler cap til at forlænge med FA's. Hvis man bare kigger på deres historik for førsterundevalg, så har den været nærmest katastrofal i mange år. Donald Brown? Getouttahere

Ud over at være bedre til at drafte, så stoler jeg generelt på TT i personelsammenhænge og hans evne til at håndtere salary cappen. Når vi er i stand til at finde kvalitetsstartere på draftens andendag og blandt UFA's, så kan man komme langt

^^ what he said!

Tilbage til toppen
bojoerge
Green Bay Packers

IndlægSkrevet: Man nov 14, 2011 3:52 pm    Emne: Besvar, med citat

Jeg har stor respekt for TT's evner i draften, men hvis man skal have kontinuitet på et hold, så skal de spillere man udvikler igennem draften jo også have en stor/større kontrakt senest 4 - 5 år efter draften. F.eks. kan CM3 jo nok ikke nøjes med de 2 mio i årligt gennemsnit vi betaler ham nu...

Angående vores Salary Cap. Efter de nyeste forlængelser har vi et cap room på ca. 7 mio i år. Det synes jeg ikke er ret meget. Vi har ca. 2 mio i dead-money, som står til rådighed næste år, men ellers synes jeg ikke vores cap ser særlig positiv ud.

Der er 4 spillere, hvor vi for alvor kan skabe cap-room.
- Vi kan lade være at forlænge med Grant. Han tynger cappen med 4,5 mio i år.
- Woodson kan stoppe med at spille (11,5 mio næste år)
- Det samme kan Driver (5 mio næste år)
- Og Clifton kan gå samme vej (5,4 mio næste år)
Woodson står til en Roster bonus på 5 mio og en løn på 6,5. Hvis han skal spille næste år, vil jeg forvente en ændring af hans kontrakt...
Tilbage til toppen
chris h

IndlægSkrevet: Man nov 14, 2011 4:36 pm    Emne: Besvar, med citat

Hvis vi kigger på de sidste 10 års super bowl vindere, så har der været 2 klare tendenser

1) et super godt forsvar - fx Steelers, Ravens
2) en fantastisk QB - Warner, Manning, Brees, Brady x 3, Rodgers

de sidste 10 års superbowl er altså blevet vundet 7 gange af ligaens formentlig bedste QB det gældende år.

Vi har ikke et super godt forsvar, men vi har ligaens bedste QB - history is speaking for it self.

Jeg tror forresten godt vi kan regne med at Grant og Clifton er fortid i GB, Grant kunne også meget vel være på vej ud
nunobow

IndlægSkrevet: Man nov 14, 2011 5:49 pm    Emne: Besvar, med citat

chris h skrev:
Jeg tror forresten godt vi kan regne med at Grant og Clifton er fortid i GB, Grant kunne også meget vel være på vej ud
Og hvad med Grant? Kunne han ikke også være på vej ud? Wink (sorry - ved det er plat, men kunne ikke lade være...)

Mener du evt. Driver som den ene af de 2 x Grant? For så giver det mening imo. Clifton, Grant og Driver kunne alle 3 godt være væk næste år, som jeg ser det.

Tilbage til toppen
danielbendix
Green Bay Packers

Geografisk sted: Amagerbro

IndlægSkrevet: Man nov 14, 2011 6:51 pm    Emne: Besvar, med citat

chris h skrev:
Hvis vi kigger på de sidste 10 års super bowl vindere, så har der været 2 klare tendenser

1) et super godt forsvar - fx Steelers, Ravens
2) en fantastisk QB - Warner, Manning, Brees, Brady x 3, Rodgers

de sidste 10 års superbowl er altså blevet vundet 7 gange af ligaens formentlig bedste QB det gældende år.

Vi har ikke et super godt forsvar, men vi har ligaens bedste QB - history is speaking for it self.

Jeg ville mene, at Bucs D# i 2002 også var super godt. Vores eget sidste år i de sidste 10 kampe af sæsonen var også fabelagtigt.

Det sagt, jeg tvivler på at vi forlænger Grant, Driver har også udspillet sin rolle, næste år overtager Cobb hans rolle. Clifton ryger formodentlig også. For mig at se er det kun Woodson, der bliver af de nævnte spillere. Det giver en del cap room.

En anden ting der taler markant til vores fordel er den nye rookie wage scale, som jo er til fordel for hold, der drafter godt. Så hvis TT fortsat drafter godt, så skal vi ikke betale en formue for de talenter vi får i draften.
chris h

IndlægSkrevet: Man nov 14, 2011 6:59 pm    Emne: Besvar, med citat

Jeg mener naturligvis DD som den ene af de 2 gange Grant Wink

Jeg havde glemt Bucks, men det forstærker egentlig bare min pointe om at man enten vinder pga en fantastisk QB eller et elite forsvar og det har altså været QB der oftest har sikret super bowl..

Vores D# var fremragende sidste år, men jeg vil mene at Rodgers alene kan sikre 10 sejre per år og postseason var jo Rodgers og så resten..

Mht til rookie scale, så vil jeg egentlig sige det egentlig er skidt for hold der drafter godt.. Packers betaler "sjældnere" for mange penge for draftspillere der ikke levere på banen i forhold til fx Colts, hvorfor vi mister en komparativ fordel. Jeg må dog blankt erkende at det ikke er en tanke jeg har tænkt igennem Wink
DujoGB
Green Bay Packers

Indmeldt: 15. maj 2011

IndlægSkrevet: Man nov 14, 2011 7:19 pm    Emne: Besvar, med citat

Clifton - Han ryger nok. Det er svært at se ham blive i GB med hans skader, selvom hans spil stadig er i top (ikke lige så godt som det har været, men bedre end Sherrod og tildels Newhouse).

Grant - Han får ikke en ny kontrakt fra GB, jo mindre han vil ned på James Jones niveau. Med Starks, Green og Saine (3 års kontrakt) er vi rimelig okay besæt på RB. Han er stadig en rigtig god back der nemt kan finde et nyt hold.

Driver - Har det svært ved at give slip på lige præcis DD. Han er i mine øjne indbegrebet af GB og vores WR corp. Men han er gammel, skadeplaget og hans snaps er der langt i mellem. Han vender ikke tilbage, desværre. Han går derimod nok på pension.

Woodson - Får en ny kontrakt. 2-3 år med option på nr. 3. Han er stadig en af de bedste, og han stopper ikke før han har rekorden for flest pick six!

Ønsker til næste års draft:
1) Startende CB der kan tackle.
2) Startende O-line der kan runblock.
3) Startende RB der skal kunne alt selv.
Tilbage til toppen
danielbendix
Green Bay Packers

Geografisk sted: Amagerbro

IndlægSkrevet: Tirs nov 15, 2011 5:29 pm    Emne: Besvar, med citat

chris h skrev:
Vores D# var fremragende sidste år, men jeg vil mene at Rodgers forsvar og det har altså været QB der oftest har sikret super bowl..
alene kan sikre 10 sejre per år og postseason var jo Rodgers og så resten..

Mht til rookie scale, så vil jeg egentlig sige det egentlig er skidt for hold der drafter godt.. Packers betaler "sjældnere" for mange penge for draftspillere der ikke levere på banen i forhold til fx Colts, hvorfor vi mister en komparativ fordel. Jeg må dog blankt erkende at det ikke er en tanke jeg har tænkt igennem Wink

Vi vandt nu ikke (kun) over Chicago pga. Rodgers sidste år, men på baggrund af enormt solidt forsvarsspil, der hhv. holdt Bears til 3 point i vores sæsonfinale og til 14 i NFC Championship game (plus forårsager de vindende point ved Raji)

Hvis gennemgående rookierne bliver billigere, så vil vi også have mere plads til at resigne vores veteraner, derfor er det en fordel for os. Vi har jo ikke mere råd til at resigne vores egne spillere af, at enkelte hold knalder mange penge af på dårlige rookies, da der med 32 hold i ligaen næppe vil være et tidspunkt hvor ikke mindst en tredjedel af holdene vil være stort set i samme position som os til at kunne betale FA's.
nunobow

IndlægSkrevet: Tirs nov 15, 2011 6:39 pm    Emne: Besvar, med citat

For dyr? No way... man kan simpelthen ikke betale for meget for sådan noget her: http://www.rodgersphotobomb.com

Tilbage til toppen
KGB
Green Bay Packers

Indmeldt: 27. apr 2008

IndlægSkrevet: Tirs nov 15, 2011 8:16 pm    Emne: Besvar, med citat

nunobow skrev:
For dyr? No way... man kan simpelthen ikke betale for meget for sådan noget her: http://www.rodgersphotobomb.com

Bookmarked...og awesome! Very Happy
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    American Football Forum Forum Indeks -> Green Bay Packers Alle tidspunkter er GMT + 1 (CET/Europa)
Side 1 af 1

Gå til:  
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum