American Football Forum Forum Indeks American Football Forum
Et forum for seriøs diskussion af Amerikansk Football

FAQFAQ   SøgSøg   Tilmeldte brugereTilmeldte brugere   GrupperGrupper   TilmeldTilmeld 
 ProfilProfil   Login for at vise private beskederLogin for at vise private beskeder   LoginLogin 
NEWS:
Draften 2008

Skriv nyt emne   Besvar indlægget    American Football Forum Forum Indeks -> Tampa Bay Buccaneers  
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
Batash

Indmeldt: 01. maj 2007
Geografisk sted: Århus

IndlægSkrevet: Lør apr 26, 2008 10:26 pm    Emne: Draften 2008 Besvar, med citat

hvorfor fanden har de valgt det forbandede problem barn..!!!! Evil or Very Mad Evil or Very Mad

ved godt det her er en stor gang tud, men hvad sker der..?

de har sagt at de ville vælge BPA, hvordan i alverden kan dette valg høre ind under det!?!?!?!

Sidst rettet af Batash Søn apr 27, 2008 1:18 pm, rettet 1 gang
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Bucs4ever

Geografisk sted: Ulsted

IndlægSkrevet: Søn apr 27, 2008 12:15 pm    Emne: Besvar, med citat

Tror godt Bucs kan holde Talib fra problemer udenfor banen, hvis de kan gøre det bliver han et kanon godt fit til vores defensiv.
Tilbage til toppen
Batash

IndlægSkrevet: Søn apr 27, 2008 1:16 pm    Emne: Besvar, med citat

Så nu har jeg fået noget søvn til at sunde mig over aftenen i går og er nået frem til følgende:

Bucs valgte Aqib Talib fremfor Mike Jenkins/Mendenhal.. den forstår jeg ganske enkelt ikke!!!

I anden runde vælger de så at trade ned selvom Limas Sweed er lige foran dem?? Crying or Very sad og de dette tilfælde egentlig foretrækker small school project Dexter Jackson fremfor Sweed..Doh ! Doh !
synes simpelt hen ikke førstedagen har givet andet end grund til frustration Crying or Very sad

Er det bare mig der har forelsket mig i Jenkins og Sweed og simpelthen ikke ser hvor vidunderlige disse picks har været eller er i enige??
Tilbage til toppen
Bucs4ever

IndlægSkrevet: Søn apr 27, 2008 1:56 pm    Emne: Besvar, med citat

Altså er enige med dig i at jeg heller ikke forstår hvorfor vi trader ned når vi kan få Sweed, men de må tro at Dexter Jackson kan få en større indflydelse.
Tilbage til toppen
Admire
Tampa Bay Buccaneers

Indmeldt: 26. mar 2007

IndlægSkrevet: Søn apr 27, 2008 4:22 pm    Emne: Besvar, med citat

Jeg hader Sweed så er glad for at vi ikke tog ham men var ret hyped på Jenkins.....Dog er valget slet ikke så dumt

Talib's problemer ligger 2½ år tilbage, og han er virkelig en ballhawk der er super farlig med bolden i hænderne. Han bliver nok ikke brugt på offence i tampa men han havde et avg. på 24 yards pr. catch når han blev brugt i kansas offence.

Manden har virkelig gode ball skills og god speed.

Jeg stoler på at Kiffin og Allen ved hvad de gør

Dexter Jackson i anden runde var helt klart det bedste valg. Der var ingen andre speedy receivere tilbage og hvis vi ikke havde taget ham havde vi slet ikke fået nogen hurtig WR i år.

Vi har nu valgt Jeremy Zuttah som var godt på vej frem og var projekteret til 2. runde. Han vil fungere godt som dybde på guard men kan også spille tackle hvis vi ender med skader der. Det er et godt valg med rigtig god value.

Angående Sweed så er han altså en Jarrett type der vil få meget svært ved at få seperation i NFL og så er han en super arrogant, me first receiver der tror han er gud på en fodbold bane....Han minder mig rigtig meget om Dwayne Jarrett der knapt nok fik spille tid i Panthers sidste år.

ESPN skriver:

"Talib takes too many chances and gets caught out of position far too often for a player with his skills (see: struggles against Jordy Nelson of Kansas State). There are also concerns about his character stemming from three failed drug tests. On the flip side, he has good size and can be physical in coverage. Although he could improve in this area, he's an adequate open-field tackler who provides above-average run support skills for a corner. It's also worth noting that he has good ball skills and can make big plays."

" Jackson is a small-school prospect who lacks ideal size and played in a read-option offense in college. As a result, there are obvious concerns about his ability to make the jump to the NFL. That said, there's no denying Jackson has great upside. He's quick, explodes out of his cuts and is dangerous after the catch. When teams try to take away the underneath he's fast enough to run by most corners. He does a decent job tracking the ball downfield. "

" Zuttah is versatile enough to line up at guard or tackle. We feel he's a better fit at guard as he has some problems preventing edge-rushers from turning the corner. However, he has the size, range and upper-body strength to develop into an excellent starting guard. "

Jeg er altså meget tilfreds fordi at Morris og Kiffin er eksperter i at forbedre CBs.....specielt tackling evner og tror at Talib passer rigtigt godt til os.....Dexter er stadigvæk et fremragende valg og Zuttah er god value
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Besøg brugerens webside
Bucs4ever

IndlægSkrevet: Søn apr 27, 2008 4:32 pm    Emne: Besvar, med citat

Hvad med de sidste par runder her, skal vi tage Booty eller Josh Johnson?
Tilbage til toppen
Admire
Tampa Bay Buccaneers

IndlægSkrevet: Søn apr 27, 2008 10:03 pm    Emne: Besvar, med citat

Bucs4ever skrev:
Hvad med de sidste par runder her, skal vi tage Booty eller Josh Johnson?

Vi fik Josh Johnson og jeg klapper i mine små hænder
Tilbage til toppen
Bucs4ever

IndlægSkrevet: Man apr 28, 2008 8:17 am    Emne: Besvar, med citat

Ja, det gør jeg godt nok også, synes det var en udmærket draft fra vores side, men den kunne godt have været bedre, men glæder mig til at se Josh Johnson, Talib og Dexter Jackson i auktion, især Dexter Jackson
Tilbage til toppen
Batash

IndlægSkrevet: Man apr 28, 2008 3:21 pm    Emne: Besvar, med citat

Havde nu gerne set at vi istedet for Zuttah havde hentet endnu en wr.. Sad

Muligvis Manningham eller Caldwell, men er derimod virkelig tilfreds med valget af Dre Moore som jeg synes virker som et talent der kan udvikle sig til at blive en glimrende starter Very Happy
Det vil dog kræve en del arbejde med hans moral, men er ikke et sekund i tvivl om at Kiffen og Gruden nok skal få styr på det Very Happy
Tilbage til toppen
Admire
Tampa Bay Buccaneers

IndlægSkrevet: Tirs apr 29, 2008 9:39 pm    Emne: Besvar, med citat

Bucs boy skrev:
Havde nu gerne set at vi istedet for Zuttah havde hentet endnu en wr.. Sad

Muligvis Manningham eller Caldwell, men er derimod virkelig tilfreds med valget af Dre Moore som jeg synes virker som et talent der kan udvikle sig til at blive en glimrende starter Very Happy
Det vil dog kræve en del arbejde med hans moral, men er ikke et sekund i tvivl om at Kiffen og Gruden nok skal få styr på det Very Happy

Hvorfor? Tror du helt ærligt at en 3. runde WR ville kunne have slået Clayton, Stovall eller Bryant af pinden? Vi mangler tilgengæld dybde på OL
Tilbage til toppen
Klumme
Carolina Panthers

Indmeldt: 25. mar 2007

IndlægSkrevet: Tirs apr 29, 2008 10:10 pm    Emne: Besvar, med citat

Admire skrev:
Hvorfor? Tror du helt ærligt at en 3. runde WR ville kunne have slået Clayton, Stovall eller Bryant af pinden? Vi mangler tilgengæld dybde på OL

Puha med den stjerneparade så ville ikke engang en 1 runde WR have fået en rosterplads Laughing

Du kan tage det.
Tampa Bay Buccaneers

Geografisk sted: Tåsinge

IndlægSkrevet: Ons apr 30, 2008 8:29 pm    Emne: Besvar, med citat

Klumme skrev:
Admire skrev:

Puha med den stjerneparade så ville ikke engang en 1 runde WR have fået en rosterplads Laughing

Du kan tage det.

Jeg tror både Cardinals og Colts gerne ville bytte sig til vores uforlignelige WR's Cool Wink

IndlægSkrevet: Ons apr 30, 2008 9:56 pm    Emne: Besvar, med citat

har i stadig tiltro til at Clayton kan genvinde formen fra hans rookie sæson??
Personligt synes jeg at han i de sidste par kampe af den regulære sæson begyndte at vise tegn på at at han stadig har det som det kræver at spille i NFL Very Happy Very Happy
Tilbage til toppen
Paulo The Ese'
Tampa Bay Buccaneers

Geografisk sted: Frederiksberg

IndlægSkrevet: Tors maj 01, 2008 1:42 am    Emne: Besvar, med citat

Klumme skrev:
Admire skrev:

Du kan tage det.

Vi venter på at Jazzy Warren laver en Colston... det kan ske når som helst nu...

Desuden hvad er det man siger om sten og huse med vinduer... Smith er selvfølgelig fantastisk... men så har i mr. 5 kampe om året og Muuuuuuuuse som vel snart er lige så senil som de grand old men vi render rundt med i angrebet... (dobbeltmoral er noget af det bedste jeg ved... Hackett var en af de recievere jeg gerne havde set i Tampa.. Razz)

Bucs boy skrev:

Så nu har jeg fået noget søvn til at sunde mig over aftenen i går og er nået frem til følgende:

Bucs valgte Aqib Talib fremfor Mike Jenkins/Mendenhal.. den forstår jeg ganske enkelt ikke!!!

I anden runde vælger de så at trade ned selvom Limas Sweed er lige foran dem?? Crying or Very sad og de dette tilfælde egentlig foretrækker small school project Dexter Jackson fremfor Sweed..Doh ! Doh !
synes simpelt hen ikke førstedagen har givet andet end grund til frustration Crying or Very sad

Er det bare mig der har forelsket mig i Jenkins og Sweed og simpelthen ikke ser hvor vidunderlige disse picks har været eller er i enige??

Jeg kan ærligt talt ikke se det store problem i valget af Aqib Talib (Kweli).. vigtigst af alt han har et fedt navn og det rimer! ... ud over det så har jeg fået det indtryk af han, hvis det ikke havde været for off-field issues, ville være rated højere end Jenkins.. og som admire siger er det 2,5 år siden han er blevet bonget for det... og come on det er bare pot, ikke vold eller andet der havde været væsentligt værre... vi må bare håbe han tager Warren Sapp tilgangen til pot i nfl i stedet for Ricky Williams...

Resten af draften var jeg egentlig også ok tilfreds med.. først tænkte jeg selvfølgelig wtf dexter jackson i 2... men med det run der var på speed-recievere på det tidspunkt har værdien været i orden og samtidig har vi endelig en returner.. Om vi skulle være blevet og taget Sweed i stedet vil fremtiden vise, men jeg har det personligt lidt svært ved recievere der ikke er vanvittigt hurtige og samtidig ikke er fremragende route-runners... vi har allerede Clayton der viser fremragende evner til ikke at kunne separere sig fra forsvaret

ud over det var der en OL der mere eller mindre kan spille alle pladser på linien... en dt der kan indgå i den blandede landhandel af DT's og halv-konverterede DE's og forhåbentligt gøre en forskel... et nyt projekt på QB (det virker lidt som om vi kører efter det gamle princip, smid en masse lort op på væggen - see what sticks Wink )... og så det løse som jeg ikke rigtigt kan se andet end practice squad fremtid i

About Frank Okam: "He's like a manatee swimming upriver.. And I mean that in the nicest possible way"
Tilbage til toppen
Bucsgirl

Indmeldt: 29. dec 2006
Geografisk sted: Randers

IndlægSkrevet: Lør maj 03, 2008 12:51 pm    Emne: Besvar, med citat

Så fik jeg endelig taget mig sammen til at lave en gennemgang af draften, der også kommer lidt ind på de fleste af de ting der allerede er snakket om i den her tråd:

1. runde - CB Aqib Talib, Kansas
Jeg var meget overrasket, og rimelig utilfreds, da det her pick først blev lavet. Det har dog siden vist sig mest at være på grund af manglende kendskab til Talib og en stor kærlighed til USF og Mike Jenkins. Jenkins havde ellers været mit drømmepick i længe.

Men Talib er bestemt heller ikke nogen dårlig corner. Han har fantastisk speed, gode instinkter og gode nok hænder til at han også af og til blev brugt som receiver i college. Kiffen spiller efterhånden mindre og mindre cover 2 og vil gerne mixe det mere op med man coverage. Det har Talib speeden til at kunne klare, sammen med Phillip Buchanon. Og selvom han ikke er en fantastisk run stopper er han dog lidt mere fysisk end Jenkins, hvilket der også er brug for i Bucs system. Han har stor selvtillid der resulterer i at han hurtigt kan komme ovenpå igen og lave et stort play efter at være blevet brændt, men desværre har han også nogen gange lidt for stor selvtillid og undervurderer sin modstander.

Han har haft lidt off-field problemer og er testet positivt for brug af marujiana, men sidste tilfælde er 2½ år siden og alt tyder på at han har forandret sig siden. Han er en high-energy person, der godt kan lide at trashtalke, men jeg stoler på at veteraner som Barber og Brooks godt kan holde styr på ham. Flere fans der har forsvaret valget har sammenlignet ham lidt med Warren Sapp, der også faldt længere end han burde i draften fordi han havde røget hash, og det virker til at være en sammenligning der passer meget godt med hensyn til deres personligheder. Er Brooks og Barber alene ikke nok til at holde styr på Talib har han heldgivis også en anden rigtig god mentor udenfor holdet. Deion Sanders vælger hvert år nogen unge draftaktuelle spillere som han tager under sine vinger og i år er Talib en af dem. Engang i maj har de en slags camp hvor de snakker om alt lige fra hvordan man bedst studerer film fra kampe, hvordan man opfører sig som en professionel spiller og arbejder på de grundlæggende tekniker for deres position. Virker til at være en rigtig god start på karrieren han får der.

Han kommer til at kæmpe med Philip Buchanon og Eugene Wilson om pladserne som 2. og nickelcornerback. Jeg tror han har en god chance for at vinde en af dem.

2. runde - WR Dexter Jackson, Appalachian State
De fleste er vidst enige om at det her valg var lidt af et reach i 2. runde. Bucs vil sikkert selv sige det samme. Men i det mindste tradede de lidt ned for at tage ham. Jeg er nemlig overbevist om at det er manden de ville have taget selvom det ikke var lykkedes at trade ned. Nogen fans blev ellers bekymrede da de pludselig så Limas Sweed, Ray Rice, Brian Brohm og Chad Henne blive taget. Men Sweed havde de ikke brug for. Uanset om man er enig i den betragtning eller ej, så har holdet ikke opgivet Clayton og Stovall endnu og i spillertype er Sweed en klon af de to. Det som de havde brug for var en speed receiver til at supplere Galloway og på længere sigt overtage efter ham. Og speed har Dexter i høj grad. En af de tre RBs eller QBs ville også være rare at have, men needed for en speed receiver var langt større. Derfor blev de nødt til at reache lidt for at være sikker på at få udfyldt det need i den her draft. En anden vigtig egenskab er at han også kan være returner på special teams. Han skal nok komme til at få spilletid som rookie, især som returner men også som receiver. Det er ikke sikkert han bliver starter, men det at han er den eneste hurtige receiver udover Galloway gør at der nok skal blive plads til ham.

3. runde - OT/G/C Jeremy Zuttah, Rutgers
Det var umiddelbart lidt overraskende at Bucs ville bruge et tredjerundepick på en offensiv lineman, specielt en som nok kommer til at passe bedst på G og C i NFL. Så havde jeg nærmere forventet en LT, hvor han ville kunne have en chance for at starte indenfor få år, hvis ikke allerede i år. Faine har fået masser af penge i år for at starte og Sears og Joseph bliver nok heller ikke lige slået af pinden. Normalt ville jeg forvente at et tredjerundevalg skulle have mulighed for at kæmpe om en plads som starter, men ser man nærmere på depth charten giver valget alligevel meget god mening.

Der har været meget snak om Bucs svage receiverkorps og mange havde nok regnet med at der skulle tilføjes mere end en receiver i draften. Men selvom de har underpræsteret de sidste år har Bucs som sagt tidligere stadig ikke opgivet Clayton og Stovall. Derudover har de selvfølgelig Galloway, Hilliard, Antonio Bryant der blev signet i FA og muligvis en Paris Warren hvis han kan imponere i camp igen som han gjorde sidste år før han blev skadet. I en svag årgang for receivere ville et tredjerundevalg få svært ved at tilkæmpe sig nogen større rolle på holdet. Det samme gør sig gældende på RB hvor der stadig er folk der mener Bucs har et need, men hvor jeg tror det er meget godt tilfredse med Askew på FB og Graham, Bennett og Dunn på HB. Zuttah kan måske ikke umiddelbart se frem til en plads som starter, men til gengæld er den offensive linje generelt meget tyndt besat bag de unge startere. Med en god camp kan Zuttah træde direkte ind som første backup på begge guard pladser og center. Måske også på RT. Det efterlader LT som i forvejen var den eneste plads med to solide spillere i Penn og Petitgout. Så der bør blive spilletid til ham undervejs selv hvis vi undgår skaden.

Som type er han i hvert fald perfekt til holdet, hvor han følger tråden fra de to første valg i draften idet han er en af de hurtigste spillere på hans position i draften. Alsidighed og speed er to ting som Gruden og Muir elsker i deres linemen.

4. runde - DT Dre Moore, Maryland
Efter at have reached lidt i de to første runder fandt Bucs rigtig god værdi i 4. og 5. Først med valget af Dre Moore, som de tradede lidt op for at få da de så at han var faldet længere end forventet.

UT er den måske vigtigste position i Kiffens forsvar og udover Haye der gjorde det meget godt som starter sidste år, så mangler de lidt ordentlige alternativer på pladsen. Det kan Moore forhåbentlig give dem. Han løb en af de hurtigste 40 tider blandt defensive tackles i combinen, men var også godt med i bænkpres. Han er en rå spiller der kræver lidt tid og coaching, men som har et rigtig stort potentiale til at udvikle sig videre.

Et rigtig godt fit til systemet, der kan ende som holdets største steal i den her draft. Han skulle have mulighed for at kæmpe om pladsen som backup UT og med det rotationsprincip de kører med på den defensive linje skal han nok få tid på banen allerede som rookie.

5. runde - QB Josh Johnson, San Diego
Gruden fik den quarterback han har haft øje på i længe og som nærmest er blevet trænet til at spille for ham op gennem college. Der er nemlig flere af Grudens gamle assistenttrænere fra Raiders tiden der nu arbejder i San Diego og som bruger en playbook der minder meget om Grudens.

Johnson er en klassisk west coast quarterback med god speed (draftens tema for Bucs vedkommende) og en udmærket arm, der træffer rigtig gode beslutninger og kun meget sjældent kaster en interception. Han har lidt problemer med at kaste bolden dybt og kunne godt bruge lidt mere armstyrke.

Jeg har svært ved nogensinde at skulle kalde en quarterback valgt i 5. runde for fremtidens quarterback på holdet. Også selvom man havde forventet han ville blive valgt en runde eller to tidligere. Der er en del hype omkring Johnson lige nu, men en del af det minder mig om de samme ting man hørte om Bruce Gradkowski da han blev valgt. Perfekt fit til systemet, havde spillet west coast offense i college med rigtig gode stats og kunne få en god karriere med Gruden som træner. Johnson skulle være en lidt bedre atlet og talent men omvendt har han spillet for en skole der kun er i den næstbedste college række så han har mødt begrænset modstand i forhold til de andre quarterbacks i draften.

Det ligner et år hvor Bucs starter sæsonen med fire quarterbacks på rosteret. Det virker lidt for rissikabelt at skulle cutte McCown og satse 100% på Johnson som fremtiden eller at cutte Griese og ikke have en god veteran som backup hvis Garcia skulle gå ned. Prøver de at sætte ham på practise squad er der alt for stor rissiko for at andre samler ham op. De startede med fire quarterbacks sidste år selvom det nok hele tiden var planen at Simms røg på IR hvis de fik brug for den ekstra plads på rosteret, men det kan ikke udelukkes at de gør det igen.

6. runde - OLB Geno Hayes, Florida St.
Bucs har ikke færre end 12 linebackere på rosteret lige nu og vil sandsynligvis højest beholde 6 eller måske 7 i starten af sæsonen, så der er mange der skal sorteres fra og der kommer til at være rigtig hård kamp om de pladser. Det er rimelig klart hvem de tre startere er, men ellers er det svært på nuværende tidspunkt at gætte på hvem der bliver. Meget kan komme til at afhænge af special teams.

Hayes er endnu en spiller som Bucs fik et par runder senere end han var spået til at blive taget i. Han har gode instinkter og skulle passe godt ind i et cover 2 forsvar. Hayes kan få en rigtig vigtig mentor på holdet i Derrick Brooks, der også spillede for Florida st. og stadig er meget indvolveret i skolen og deres footballhold. Kan han komme under Brooks vinger og lære nogen ting om hvordan man bedst spiller OLB i systemet og opfører sig professionelt både omkring holdet og udenfor banen så kan det måske give ham det sidste der skal til for at komme på holdet. Ellers kan han nok regne med et år på practise squad.

7. runde - RB Cory Boyd, South Carolina
Igen en spiller der faldt nogen runder, men i modsætning til resten af draften har han ikke specielt god speed i forhold til sin position. Han er mere en stærk, fysisk back, der især kan bruges på 3. down og kan blocke selvom han skal arbejde med tekniken. Nfldraftcountdown.com har kaldt ham undervurderet og et muligt steal og de havde ham til at gå nogen runder tidligere. Han har ikke fået bolden specielt meget, under 15 løb pr kamp selvom han var starter, men når han har fået den har han løbet for 5 yards per carry i snit de sidste to år i en benhård SEC konference med nogen af de bedste forsvar i college.

Han kan få en mulighed for at komme med på holdet på yderste mandat, men det afhænger helt af hvor mange runningbacks Bucs beholder og hvordan det går med Cadillac. Hvis han starter sæsonen på PUP, som virker som det mest oplagte indtil videre, og de kun beholder en enkelt fullback i B.J. Askew, så kan det muligvis åbne op for en plads for en 4. RB efter Dunn, Bennett og Graham. Kampen om den plads ville i så fald stå mellem Boyd og sidste års 7. runde SEC draftpick Kenneth Darby. Han skal dog nok regne med at være på listen over inaktive spillere til de fleste kampe eller spille lidt special teams.

Overall: B
Det har helt klart været en draft hvor Bucs har draftet efter need og selvom det betød at de måtte reache lidt specielt i 2. runde, så virker det til at de på 2. dagen konstant fandt spillere til rigtig god værdi og som passer godt ind på holdet. Sidste års draft frembragte tre startere og alle draftede spillere er stadig på rosteret. Det bliver svært at overgå det i år, men i hvert fald de fire første valg ser ud til at kunne få en rolle på holdet hvis ikke som starter, så i hvert fald som vigtig backup. Johnson bliver et lidt længerevarende projekt og de to sidste har mulighed for at bide sig fast, men det kræver en god camp hvis ikke de skal starte karrieren på practise squad. Det vigtigste er at de to absolut største needs, CB og speed WR, blev dækket, og at de ovenikøbet også fik en god UT
Indianapolis Colts

Geografisk sted: Nordsjælland

IndlægSkrevet: Tirs jun 03, 2008 6:49 pm    Emne: Besvar, med citat

Hvis Cory Boyd ikke klarer cuttet er det pga. off-field issues. Han har talentet til at blive starter, han kan løbe, blokere og gribe og tror helt sikkert han bliver dette års største steal. Jeg kan ikke lade være med at beundre ham, han er simpelthen for god. Det er kun pga. hans off-field issues han er faldet så langt ned i draften, ellers var han blevet draftet i 2-4. runde. Det tror jeg.

"If you can accept losing, you can't win." - Vince Lombardi
Tilbage til toppen
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    American Football Forum Forum Indeks -> Tampa Bay Buccaneers Alle tidspunkter er GMT + 1 (CET/Europa)
Side 1 af 1

Gå til:  
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum