American Football Forum Forum Indeks American Football Forum
Et forum for seriøs diskussion af Amerikansk Football

FAQFAQ   SøgSøg   Tilmeldte brugereTilmeldte brugere   GrupperGrupper   TilmeldTilmeld 
 ProfilProfil   Login for at vise private beskederLogin for at vise private beskeder   LoginLogin 
NEWS:
Hvad gik der galt?

Skriv nyt emne   Besvar indlægget    American Football Forum Forum Indeks -> Tampa Bay Buccaneers  
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
Bucsgirl

Indmeldt: 29. dec 2006
Geografisk sted: Randers

IndlægSkrevet: Man dec 29, 2008 2:23 am    Emne: Hvad gik der galt? Besvar, med citat

Jeg har ikke haft mulighed for at følge sæsonen så tæt i år som jeg plejer og specielt den sidste 1½ måneds tid har jeg ikke haft mulighed for at se nogen af kampene. Derfor vil jeg høre nogen af jeres bud på hvad det er der er gået galt mod slutningen af sæsonen efter en ellers god start.
Atlanta Falcons

Indmeldt: 25. mar 2007

IndlægSkrevet: Man dec 29, 2008 2:21 pm    Emne: Re: Hvad gik der galt? Besvar, med citat

Monte Kiffin!

http://www.youtube.com/watch?v=M1k_1GukEwo&feature=related
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked MSN Messenger
Stubber
Tampa Bay Buccaneers

Geografisk sted: Tåsinge

IndlægSkrevet: Man dec 29, 2008 8:29 pm    Emne: Re: Hvad gik der galt? Besvar, med citat

PieroKing skrev:
Monte Kiffin!

Tror jeg også . Det gik ret meget ned da han smuttede . Eller sagde han ville i hvert fald . Læste noget på nfl.com at før Raiders kampen havde vi spillet 3 kampe siden det startede med Rygter om Monte . 91 point , over 1200 y og næsten konveteret 60 % af 3. downs . Det virkede lidt som om han ikke gav alt og spillerne bare gik ned .

Geografisk sted: Odense

IndlægSkrevet: Man dec 29, 2008 9:22 pm    Emne: Besvar, med citat

Problemet er nok nærmere at vi ikke kan klare os uden Kiffin. Gruden blev hentet til Tampa for at skabe et godt angreb, hvilket endnu ikke er lykkedes. Det eneste der har holdt os oppe indtil nu, har været et velfungerende forsvar - styret af Monte Kiffin. Nu er Kiffin på vej væk, og hvad har vi så tilbage... Nu kan det tilgengæld være at alle vil få øjnene op for hvor talentløs Gruden i virkeligheden er!
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Jurevicius

IndlægSkrevet: Tirs dec 30, 2008 11:51 am    Emne: Besvar, med citat

Afstemning om hvad der gik galt:

http://www2.tbo.com/poll/2008/dec/28/164/what-single-factor-was-most-important-in-the-bucs/#poll_164
Tilbage til toppen
sunepede
Tampa Bay Buccaneers

Indmeldt: 28. apr 2007

IndlægSkrevet: Lør jan 03, 2009 11:13 am    Emne: Besvar, med citat

Synes det er alt for let bare at pege fingeren mod Gruden, specielt efter et år hvor angrebet har kørt bedre end længe? (det er ihvert fald min opfattelse.)

Med tanke på at løbeangrebet blev ineffektivt da Graham gik ned, synes jeg sgu det er ganske godt klaret at smække det antal yards på tavlen vi har gjort, og holdt så længe på bolden som vi har.

Forsvaret derimod gjorde jo ikke deres job i 3 af de 4 sidste kampe. 38 pts mod Carolina, 41 mod SD og 31 mod OAK er jo bare ikke godt nok. For mig fejlede angrebet kun 2 gange, mod Dallas og Atlanta - og så har redzone generelt bare været dårligt.

Gruden's største fejl var nok at han blev så længe med Griese som starter, men i den periode vandt vi jo kampene...
Tilbage til toppen
Paulo The Ese'
Tampa Bay Buccaneers

Geografisk sted: Frederiksberg

IndlægSkrevet: Lør jan 03, 2009 5:34 pm    Emne: Besvar, med citat

Du glemmer i hvert fald også Denver kampen hvor angrebet blev taget ud af et af de dårligste defense i ligaen...

Med hensyn til vores offensive formåen skal man også lige kigge på hvem vi har spillet mod...
Hvis vi går efter hvor meget vores modstandere har tilladt af point pr. kamp har vi haft:

2 kampe mod nr. 11
2 kampe mod nr. 12
1 kamp mod nr. 13
1 kamp mod nr. 15
1 kamp mod nr. 16
1 kamp mod nr. 20
1 kamp mod nr. 22
1 kamp mod nr. 24
1 kamp mod nr. 25
2 kampe mod nr. 26
1 kamp mod nr. 29
1 kamp mod nr. 30
1 kamp mod nr. 32

Alligevel er vores angreb kun det 19 mest scorende...

Yards pr game ser ikke bedre ud.. der er der godt nok 2 hold i top 10 nemlig Vikings 6 og Cowboys 8... Til gengæld ligger samtlige resten af vores modstandere fra plads nr. 18 og nedefter.. og på trods af det ender vi alligevel ikke bedre end 14 i total yards, hvorimod vores 3 divisions modstandere med stort set samme schedule alle er endt i top 10 i begge kategorier...

Så hvis der er noget der er for let så er det at skyde alt skylden på Kiffin og forsvaret.. Ja det faldt fuldstændigt sammen her til sidst i sæsonen, men set over hele sæsonen er det stadig den bedste side og den væsentligste grund til at vi da trods alt vandt 9 kampe.

Desuden forstår jeg ikke hvorfor folk stadig mener at Gruden gør et godt stykke arbejde.. Han blev bragt ind fordi han var anset som en offensiv guru, men her 7 sæsoner efter har hans angreb aldrig været bedre end (i bedste fald) middelmådigt.. Hans Redzone angreb er horribelt og han kører måske den værste 2 minute-drill i footballs historie.. Han er god til at isolere nogle mismatches, men som playcaller kunne man absolut godt ønske sig en opgradering.. Og så er der hans personale håndtering der virker helt hen i vejret, men da det er svært at vide hvad der er fakta og hvad der er rygter, vil jeg lade det være ved det..

Og når vi kigger på næste sæson ser det ærlig talt skræmmende ud.. Vi er i en situation hvor vi reelt set (inden FA og draft) kan stå med Greaseball som startende QB og Josh Johnson som umiddelbar backup, og så med en top 3 på WR der hedder Dexter Jackson, Maurice Stovall og Cortez Hankton (Da det der er mulighed for at både Galloway og Hilliard går på pension).. Jeg ser det ærlig talt som overvejende sandsynligt at vi tanker igennem næste år...

About Frank Okam: "He's like a manatee swimming upriver.. And I mean that in the nicest possible way"
Tilbage til toppen
Jurevicius

IndlægSkrevet: Søn jan 04, 2009 3:38 pm    Emne: Besvar, med citat

sunepede skrev:
Synes det er alt for let bare at pege fingeren mod Gruden, specielt efter et år hvor angrebet har kørt bedre end længe? (det er ihvert fald min opfattelse.)

Jeg håber du har ændret din opfattelse af det med angrebet efter at have læst ovenstående indlæg. Men selvfølgelig har du ret i at man måske ikke kun kan pge fingeren mod Gruden, men det er trods alt ham som headcoach står med hovedansvaret for vores hold.

Det lykkedes for Tony Dungy at vende holdet fra det værste i ligaen til det bedste. Han blev fyret fra holdet da han var en millimeter fra målet. Siden vi vandt Super Bowl har vi været i Playoffs to gange, og vi er blevet slået ud i første runde begge gange. Behøves jeg at nævne at Dungy har ført sit hold til Playoffs de sidste ti år i træk Den eneste der ikke fortyder at Glazer fyrede Tony Dungy må vidst være BG.
Tilbage til toppen
sunepede
Tampa Bay Buccaneers

Indmeldt: 28. apr 2007

IndlægSkrevet: Man jan 05, 2009 2:01 pm    Emne: Besvar, med citat

Min pointe er ikke at vores angreb har været fantastisk, men nærmere at det vel i ret høj grad har levet op til i hvert fald mine forventninger, spillermateriale osv. taget i betragtning. Selvfølgelig er det defense der har båret os igennem, men der er spillermaterialet også betydeligt bedre??

I mine øjne er det mest det man kan klandre Gruden for: at han ikke har formået at opgradere spillerne på offense (pånær vores over-average off. linie). Før denne sæson havde vi jo ingen spillere af rigtig værdi på offense med Galloway ude. Bryant er så blomstret op, og det må vel så også være Gruden's fortjeneste, eller?

Fair nok at Gruden får sin del af skylden, som HC har han jo - ganske rigtigt - hovedansvaret. Men vil det blive bedre med en ny HC? I mine øjne er vi endnu ikke nået dertil hvor det ikke kan blive værre..
Tilbage til toppen
Bucs4ever

Indmeldt: 01. maj 2007
Geografisk sted: Ulsted

IndlægSkrevet: Man jan 05, 2009 10:36 pm    Emne: Besvar, med citat

Ved ikke helt, hvad der gik galt, men her er nogen af mine synspunkter på det der gik galt:

1: Monte Kiffen skifte, vores defence blev bare dårligere og dårligere derefter.
2. Graham's skade, ikke for at klandre Carnell eller Dunn, men Graham er altså bare vores bedste RB, ved godt Carnell ikke var helt oppe på 100 % og at Dunn er oppe i alderen, men efter min mening er Dunn bare en 3.down back.
3. Vores Redzone offence var katastrofe, vi sparkede alt for mange field goals når vi kom derned.
4. Vi kunne bare ikke når det virkelig galt, taber de sidste 4 kampe, de 2 på hjemmebane, hvor den ene er Raiders, det er simpelthen for dårligt
Tilbage til toppen
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    American Football Forum Forum Indeks -> Tampa Bay Buccaneers Alle tidspunkter er GMT + 1 (CET/Europa)
Side 1 af 1

Gå til:  
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum