American Football Forum Forum Indeks American Football Forum
Et forum for seriøs diskussion af Amerikansk Football

FAQFAQ   SøgSøg   Tilmeldte brugereTilmeldte brugere   GrupperGrupper   TilmeldTilmeld 
 ProfilProfil   Login for at vise private beskederLogin for at vise private beskeder   LoginLogin 
NEWS:
Divisional Playoff: Giants @ Packers
Gå til side 1, 2, 3  Næste

Skriv nyt emne   Besvar indlægget    American Football Forum Forum Indeks -> Green Bay Packers  
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
bojoerge
Green Bay Packers

Indmeldt: 10. apr 2007

IndlægSkrevet: Ons jan 11, 2012 4:53 pm    Emne: Divisional Playoff: Giants @ Packers Besvar, med citat

Jeg må af med noget nervøsitet, og det gør jeg bedst på skrift Sad

Jeg tror vi får noget der ligner en gentagelse af Packers @ Giants i den regulære sæson, men der vil være et par ting der gør at denne kamp ikke bliver helt ligeså tæt, og at Packers vinder.

1) Packers spiller på hjemmebane. Kæmpe fordel på søndag.

2) Packers har det mindst skadede hold i Playoff. Vi har en spiller skadet, der var starter i camp og det er Nick Collins. Ellers er alle andre startere til rådighed og det er jo helt vildt at tænke på. Det tror jeg er en stor fordel på søndag. Især når man sammenligner med den sidste Giants kamp hvor begge vores ILB's sad ude og vores OL var sat sammen med gaffa.

Når Packers har bolden
Jeg ser gerne at Packers kasteangreb har en sund dosis slants, screens og andre korte kast og ellers så skal vi eliminere de drops som den sidste Giants kamp var så rig på. Er det dårligt vejr, så må Grant og Starks tage over. Jeg drømmer lidt om at Cobb bliver mere indblandet i form af en lille endaround, eller fake endaround kast eller noget. Desværre er McCarthy ikke ret meget til trickspil, så det bliver nok ved drømmen.

Når Giants har bolden
Giants løb effektivt mod Falcons og ok sidste gang mod Packers. Når vores forsvar har haft alle folk skadesfri, så har de spillet godt mod løbet og det forventer jeg de gør igen på søndag. Det vil tvinge Eli til at kaste, hvilket så lykkedes meget godt sidste gang, men jeg har lige læst et sted at Packers DB's var flinke ved Eli sidste gang. Det skal angiveligt have droppet 4 int i løbet af kampen. Håber vores DB's har taget deres gribehandsker med på søndag.

Jeg tror kort sagt, at Packers har mere at give af i forhold til kampen i den regulære sæson og så vil fans bære holdet det sidste stykke af vejen. Packers vinder med ca. 10 point
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Schenton

Indmeldt: 18. nov 2007

IndlægSkrevet: Ons jan 11, 2012 6:02 pm    Emne: Besvar, med citat

Var det ik mod netop Giants vi så første forsøg på et end around handoff til Cobb hvor han så forsøgte at kaste den? Det gik ik synderligt godt.

Så Giants kender nok til det trick når Cobb er inde Smile
wikkid

Indmeldt: 02. aug 2007

IndlægSkrevet: Ons jan 11, 2012 6:21 pm    Emne: Besvar, med citat

Efter Flacons @ Giants kampen, havde jeg godt nok nervøse tanker om denne kamp. Ingen tvivl om at Giants er det hotte hold pt., og det var noget af en magtdemonstration de lavede i søndags. Når det er sagt, så er vi altså favoritter, og det forventer jeg vi beviser! Hvor ville jeg gerne tvære JPP's:" 100% sikkert vi vinder" - udtalelse rundt i fjæset på ham...

Tror kampen kommer til at ligne den seneste meget. Giants kan og vil løbe bolden på os, men hvis de skal følge med Rodgers og Co., så bliver de nødt til at ofre løbet en smule, og selvom vi har tilladt en masse yards på store spil, så er vi også så aggressive til bolden, at vi nok skal få skabt 2-3 turnovers. Eli er ikke bange for at hænge den højt op, og så satse på at Nicks kommer ned med den. Det skal vi udnytte, og så skal de turnovers bare omsættes til nogen point!

Største bekymring hos mig, er om Bulagas knæ og Cliftons ryg holder. De skulle meget gerne holde kampen i gennem mod Giants frygtede front four. MM vil kalde bootlegs, screens og andet sjovt for at tage toppen af passrushet, men vinder Giants den kamp, så bliver det meget svært.
“I’ve watched ‘DodgeBall’ many times, and I’ve followed the five D’s in dodgeball – dodge, duck, dip, dive and, of course, dodge,” he said. “Patches O’Houlihan and I are good buddies.” - Aaron Rodgers
Tilbage til toppen
adzke
Green Bay Packers

Indmeldt: 18. jan 2009

IndlægSkrevet: Ons jan 11, 2012 6:26 pm    Emne: Besvar, med citat

wikkid skrev:

Tror kampen kommer til at ligne den seneste meget. Giants kan og vil løbe bolden på os, men hvis de skal følge med Rodgers og Co., så bliver de nødt til at ofre løbet en smule, og selvom vi har tilladt en masse yards på store spil, så er vi også så aggressive til bolden, at vi nok skal få skabt 2-3 turnovers. Eli er ikke bange for at hænge den højt op, og så satse på at Nicks kommer ned med den. Det skal vi udnytte, og så skal de turnovers bare omsættes til nogen point!

Lige præcis det med løbet tror jeg, du har ret i. Hvis vi kommer hurtigt foran (eller bare kan score, når vi har bolden), skal Giants have is i maven for ikke at svigte løbet. Og så synes jeg heller ikke, man skal glemme, at deres angreb også så rigtig pauvert ud, indtil de fik kampen under kontrol.

Go pack go!
Tilbage til toppen
bojoerge
Green Bay Packers

IndlægSkrevet: Ons jan 11, 2012 7:02 pm    Emne: Besvar, med citat

Schenton skrev:
Var det ik mod netop Giants vi så første forsøg på et end around handoff til Cobb hvor han så forsøgte at kaste den? Det gik ik synderligt godt.

Det tror jeg du har ret i.

Så lad ham beholde den i stedet. Tror der er mange gode løbeyards i den knægt, hvis ellers man tør give bolden til ham.
Tilbage til toppen
Schenton

IndlægSkrevet: Ons jan 11, 2012 8:16 pm    Emne: Besvar, med citat

bojoerge skrev:
Schenton skrev:

Det tror jeg du har ret i.

Så lad ham beholde den i stedet. Tror der er mange gode løbeyards i den knægt, hvis ellers man tør give bolden til ham.

Enig, Cobb var så vidt jeg husker også den eneste reciever i den kamp som havde hænderne skruet rigtigt på, giv ham nogle slants og quick passes, og han kan tage den langt.
chris h

Indmeldt: 25. mar 2007

IndlægSkrevet: Ons jan 11, 2012 8:44 pm    Emne: Besvar, med citat

Jeg forstår ikke helt hvorfor vi skulle lave funny stuff på angrebet - vi har ligaens bedste QB og der er absolut ingen grund til at tage bolden ud af hænderne på ham.

Som jeg ser det, er det vanvittig vigtigt at vi kommer flyvende ud på offence og tvinger Giants til at kaste.

Hvis Clifton spiller på normalt niveau, så tror jeg simpelthen ikke Giants kan holde trit med Rodgers.

Det bliver spændende om Capers kommer med en masse eksotisk på D#, eller om han forsætter med sit bend dont break forsvar.

Det bliver en svær opgave, men hvis man vil vinde super bowl så kræver det sejr over Giants, 49'ers/Saints og så Ravens/Patriots - i min optik er Giants det svageste af de 5 hold, så hvis vi ikke Packers kan vinde her, så fortjener de ikke pladsen i super bowl
chess
Green Bay Packers

Indmeldt: 26. mar 2007
Geografisk sted: Frederiksberg

IndlægSkrevet: Ons jan 11, 2012 10:08 pm    Emne: Besvar, med citat

jeg er ret nervøs for denne kamp. Giants er blevet hotte på det helt rigtige tidspunkt ligesom vi gjorde sidste år. Håber virkelig at clifton er klar (nok)

"I smoke. If this bothers anyone, I recommend you look around the world in which we live, and … I don't know, shut your fucking mouth?"

-Bill Hicks
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked MSN Messenger
wikkid

IndlægSkrevet: Ons jan 11, 2012 11:27 pm    Emne: Besvar, med citat

chris h skrev:
Jeg forstår ikke helt hvorfor vi skulle lave funny stuff på angrebet - vi har ligaens bedste QB og der er absolut ingen grund til at tage bolden ud af hænderne på ham.

For at Giants ikke kan være sikker på Rodgers kaster den hver gang. Om det så er screens og rolle-outs ud fra play-action, eller et lille trick-play her og der, så er det alt sammen med til at tage tempoet ud af Giants passrush. Uden en eller anden form for misdirection fra tid til anden, så kollapser lommen omkring Rodgers på hver eneste spil.

Citat:
Det bliver en svær opgave, men hvis man vil vinde super bowl så kræver det sejr over Giants, 49'ers/Saints og så Ravens/Patriots - i min optik er Giants det svageste af de 5 hold, så hvis vi ikke Packers kan vinde her, så fortjener de ikke pladsen i super bowl

To be the best, you have to beat the best. Sådan vil det jo altid være. Men Giants er i gang med at lave samme stunt vi lavede sidste år. De er hotte på det helt rigtige tidspunkt. Jeg kan nu ikke se hvorfor Giants ikke skulle kunne slå resten af holdene i AFC, mens jeg mener de stadig vil få problemer mod os og Saints. 49'ers er i min verden dark horse i NFC, men der bliver vi jo klogere på lørdag.
“I’ve watched ‘DodgeBall’ many times, and I’ve followed the five D’s in dodgeball – dodge, duck, dip, dive and, of course, dodge,” he said. “Patches O’Houlihan and I are good buddies.” - Aaron Rodgers
Tilbage til toppen
bojoerge
Green Bay Packers

IndlægSkrevet: Ons jan 11, 2012 11:52 pm    Emne: Besvar, med citat

chess skrev:
jeg er ret nervøs for denne kamp. Giants er blevet hotte på det helt rigtige tidspunkt ligesom vi gjorde sidste år. Håber virkelig at clifton er klar (nok)

http://cheeseheadtv.com/blog/say-it-with-me-the-giants-do-not-have-momentum

Jeg er meget enig med Aaron Nagler. Hold bliver ikke lige pludselig hotte.

Jeg mener også det er en myte af Packers blev hotte sidste år, for det er det samme som at sige, at holdet spillede over evne. Det viser resultaterne for i år, at de ikke gjorde. I stedet kan man sige, at holdet forløste potentialet på det rette tidspunkt.

Dermed ikke sagt, at vi ikke kan tabe. Hvis Packers spiller som mod Chiefs, så taber vi, men hvis Packers spiller op til deres bedste, så vinder vi på søndag.
Tilbage til toppen
wikkid

IndlægSkrevet: Tors jan 12, 2012 12:39 am    Emne: Besvar, med citat

bojoerge skrev:

Jeg mener også det er en myte af Packers blev hotte sidste år, for det er det samme som at sige, at holdet spillede over evne. Det viser resultaterne for i år, at de ikke gjorde. I stedet kan man sige, at holdet forløste potentialet på det rette tidspunkt.

At blive hot, betyder altså ikke man spiller over evne, men at man spiller op til sit bedste i en given periode. Det gjorde Packers sidste år - det gør Giants lige pt. Ingen sportsudøvere kan holde det samme niveau i gennem en hel sæson, om det så er golf, håndbold, svømning eller what ever.

MM snakker altid om at dele sæsonen op i fire quarters, og at det er i december/januar man skal spille op til sidst bedste. Det er nu man skal peake, så selvfølgelig giver det mening at snakke om at et hold kan være hot.
Tilbage til toppen
ATC
Green Bay Packers

Indmeldt: 29. dec 2006

IndlægSkrevet: Tors jan 12, 2012 1:17 am    Emne: Besvar, med citat

Enig, at blive hotte er at ramme sit topniveau over en periode.
Alle udøvere bevæger sig op og ned i form over en sæson, at blive hotte er så at være i topform og derfor præstere det bedste man kan - for et hold er det så at flere gør det samtidigt.
Derudover (har kun lige haft tid til at læse overskriften) er det en helt håbløs sætning at Giants ikke har momentum, self har de det, de har fjernet stort set al modstand siden de var tæt på at slå GB, og været flere klasser over deres seneste 3 modstandere, naturligvis har de da en større tro på sig selv, end hvis de havde tabt de kampe
Tilbage til toppen
nunobow

Geografisk sted: Odense V

IndlægSkrevet: Tors jan 12, 2012 11:58 am    Emne: Besvar, med citat

ATC skrev:
Enig, at blive hotte er at ramme sit topniveau over en periode.
Alle udøvere bevæger sig op og ned i form over en sæson, at blive hotte er så at være i topform og derfor præstere det bedste man kan - for et hold er det så at flere gør det samtidigt.
Derudover (har kun lige haft tid til at læse overskriften) er det en helt håbløs sætning at Giants ikke har momentum, self har de det, de har fjernet stort set al modstand siden de var tæt på at slå GB, og været flere klasser over deres seneste 3 modstandere, naturligvis har de da en større tro på sig selv, end hvis de havde tabt de kampe
Jeg er enig i, at man godt kan blive "hot", og at det er at spille op til sit bedste i den pågældende periode. Jeg mener ikke, at det har noget med at gøre, at man spiller over evne, forstået sådan ,at man godt kan spille være "hot", uden at spille over evne, men at det at være "hot" omvendt ikke udelukker, at man også spiller over evne.

Men jeg er helt enig med Nagler og bojoerge: Giants har nul og nix momentum over Packers i den her kamp.

Vi slog dem på udebane - og manglede vores startere på begge ILB pladser, vores startende LT og RG, som var erstattet med 2 spillere med forholdsvis lidt erfaring.

Nu er situationen en anden:
- Vi spiller på hjemmebane.
- Vi er så healthy, som vi har været hele sæsonen.
- Vi ved, at vi har slået dem for nylig på udebane med en del backups.
- Vi har alle startere tilbage (ved dog ikke om Grant eller Starks starter, men som Grant har spillet på det seneste er det ikke noget negativt, hvis han starter)

Jeg kan ikke på nogen måde se, at Giants skulle have momentum.

Jovist, de har selvtillid - men det har Packers også. Og det er ikke et hvilketsomhelst hold, de skal op imod, og momentum indebærer i min verden, at de har mere selvtillid end modstanderen - dvs. at deres selvtillid overtrumfer den selvtillid, som modstanderen har. Og det kan jeg bare ikke se.

Det eneste lille "men" er den uro, som Philbin's tab af sin ældste søn har givet, og at Philbin derfor ikke har forberedt offense til kampen i denne uge, som han plejer. Det kan måske være en ulempe, at der brydes med de faste rutiner.

EDIT: Og dermed iøvrigt - på linje med bojoerge - ikke være sagt, at Giants ikke kan vinde kampen. Selvfølgelig kan de det. Hvis begge hold spiller op til deres bedste, så bør det dog blive en forholdsvis sikker hjemmesejr.

Tilbage til toppen
DujoGB
Green Bay Packers

Indmeldt: 15. maj 2011

IndlægSkrevet: Fre jan 13, 2012 5:19 am    Emne: Besvar, med citat

Vi er rigtig raske lige pt. Kun Francois blev holdt ude af træning torsdag efter han var limited onsdag.

Clifton starter på LT og Brad Jones får starten over Walden efter en solid kamp mod Lions.

Ønsker til draft 2014 for GB Packers:
1) ILB Mosley
2) TE der kan blocke OG gribe bolden
3) En stor WR til ydersiden
Tilbage til toppen
ChristTubot
Green Bay Packers

Indmeldt: 12. nov 2009

IndlægSkrevet: Fre jan 13, 2012 2:01 pm    Emne: Besvar, med citat

som jeg ser den, hvilket også kommer til udtryk i mit indlæg i den anden tråd, så er det her stadig Packers' kamp at tabe. af samme årsager som nævnt ovenfor:
-Vi er healthy i forhold til tidligere
-Vi er i Cheese-country
desuden tror jeg ikke på, at vores receivere kan spille så dårligt igen, selv på kolde Lambeau.
derudover tror jeg i den grad det passer hele holdet ganske fint, at det de fleste snakker om, hvor lige den her kamp er. Lad endelig Giants gå og tro, at de har samme niveau som Packers.

Ift. Philbin må man sige, det er forfærdeligt, og jeg tror også det får en betydning for kampen, enten er holdet så opsat på at vinde den for hans skyld, eller også har forberedelsen været lidt for præget af den. Men man må sige den bye-week blev ekstra kærkommen efter sådan en tragedie.
Tilbage til toppen
DujoGB
Green Bay Packers

IndlægSkrevet: Lør jan 14, 2012 9:59 am    Emne: Besvar, med citat

Clifton og eds trænede ikke med fredag. Cobb var kun limited

1) ILB Mosley
Tilbage til toppen
McClane
Green Bay Packers

Geografisk sted: Frederiksberg

IndlægSkrevet: Søn jan 15, 2012 11:32 am    Emne: Besvar, med citat

Jeg må sku indrømme jeg frygter at vi går one and done i PO's efter en næsten suveræn regular season. Giants er en alvorlig udfordring som vi er nødt til at tage seriøs.

Når alt kommer til alt, mener jeg dog stadig at vi må være favoritter, jeg tvivler bare på hvor mange kampe vi kan regne med at Rodgers og Offence trækker hele læset ... hvis vi skal vinde i dag, MÅ defence levere en minimum "godkendt" indsats ... det vil sige, kontrollere Giants rungame, og ikke levere missede tacklinger og blown coverages hele dagen lang. Jeg håber at den selvrandsagelse man har været i gennem i sidste uge, har tændt et lyst.

Ville elske hvis vi kunne vise Philbin ære ved at levere en super flot kamp og få smidt Giants hjem igen.

Tør ikke gætte på et resultat ... jeg synes der er for mange ubekendte faktorer. Men nervøs det er jeg...

God kamp!

"The quality of a person's life is in direct proportion to their commitment to excellence, regardless of their chosen field of endeavor."
Tilbage til toppen
wikkid

IndlægSkrevet: Søn jan 15, 2012 1:35 pm    Emne: Besvar, med citat

McClane skrev:

Tør ikke gætte på et resultat ... jeg synes der er for mange ubekendte faktorer. Men nervøs det er jeg...

God kamp!

De første sommerfugle har også meldt sig her!
Tilbage til toppen
DujoGB
Green Bay Packers

IndlægSkrevet: Søn jan 15, 2012 3:11 pm    Emne: Besvar, med citat

wikkid skrev:
McClane skrev:

God kamp!

De første sommerfugle har også meldt sig her!

Også her! Jeg er mega nervøs!

1) ILB Mosley
Tilbage til toppen
Schenton

IndlægSkrevet: Søn jan 15, 2012 5:53 pm    Emne: Besvar, med citat

Puha der skal noget kaffe og nogle nachos igennem systemet i aften.. jeg har bevidst valgt at se den alene i aften, fordi jeg blir ik til at være i nærheden af hvis ik det går som jeg vil have det Very Happy
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    American Football Forum Forum Indeks -> Green Bay Packers Alle tidspunkter er GMT + 1 (CET/Europa)
Gå til side 1, 2, 3  Næste
Side 1 af 3

Gå til:  
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum